8 november 2016. Still in Cairns

8 november 2016 - Cairns North, Australië

Wij zijn nog steeds in Cairns. Ik heb de afgelopen dagen weinig gedaan, omdat ik echt last had van jetlag. Het is hier ook abnormaal heet en in de middag slapen wij door de hitte heen, zodat we rond vijf uur naar buiten kunnen.  Veel mensen vragen om foto's maar ik heb dus alleen in bed gelegen haha. Gisteren zijn wij wel naar de botanische tuinen geweest in Cairns. Het zag er echt prachtig uit, veel verschillende soorten planten. Ik HAD er foto's van gemaakt, maar die ben ik kwijt... de mensen die mij op snapchat hebben, konden ze tijdelijk wel zien. Ik zal in het vervolg iets beter opletten, zodat ik de foto's hier op kan delen. Tijdens de wandeling door de tuinen heb ik een grote spin gezien, althans ik dacht dat die groot was, bleek voor Australiërs dus klein te zijn....  na de wandeling hadden wij het zo warm dat wij zijn gaan zwemmen in een zwembad. Helaas mogen wij niet naar het strand om daar te zwemmen, want het is namelijk "stinger and croc season" dat wil zeggen "kwallen die je dood kunnen steken en krokodillen" dusss laten we maar geen risico's nemen

In de avond gingen wij er ook even op uit. Wij kwamen bij de Esplanade, een soort boulevard aan het strand. Het is een soort van lagoon waar je veilig in kan zwemmen en het is er heel levendig. Daar hebben wij ook wat gegeten bij 1 van de vele terrasjes.

Toen ik in de avond weer in het hostel zat, voelde ik mij weer zwakjes. Ik ben uitgedroogd en het lukt mij niet om voldoende water te drinken om dit te voorkomen. Ik ga vandaag naar de apotheek om Electralytes te halen. Een soort van poedertje dat je mixt met water om uitdroging te voorkomen. Daarnaast ben ik ook al verbrand. Echt alleen op mijn rechterschouder, de rest is gewoon wit xD het ziet er niet uit haha. het is waar wat ze zeggen over Australië. Alles hier probeert je te vermoorden, inclusief de zon :p

1. Leah:
    11 november 2016
    Heyyy Iyor,
    Ik hoor net van Atiya dat je al 3 blogposts hebt geplaatst haha.
    Super leuk al die verhalen!!
    Mijn moeder zegt dat yoghurt, banaan, zwarte thee en cola goed zijn voor als je uitgedroogd bent. Heb geen idee of het werkt, maar je kunt het proberen.
    Super veel plezier daar!

Kusjes Atiya, Rachael en Leah