16 nov 2016 Townsville,Magnetic Island en Airlie Beach

16 november 2016 - Airlie Beach, Australië

Heey...dussss blog zwaar verwaarloosd hahah. Even een korte samenvatting van wat wij hebben gedaan. Na Cairns zijn wij naar Townsville gegaan. Supermooi daar, de stranden zijn echt geweldig en je kunt zwemmen binnen de stinger nets. Daar hebben wij de Ferry genomen naar Magnetic Island waar wij een koala sanctuary hebben bezocht. Naast koala's waren er ook reptielen en exotische vogels die wij mochten oppakken. Ik heb verschillende hagedissen opgepakt, een baby krokodil, een python, vogels en natuurlijk de koala. Omg wat een droge luie beesten zijn dat.. i found my spirit animal xD. Volgende stop was Airlie beach, daar ben ik nu nog steeds. Hoogtepunt hier was de tour naar de whitsunday Islands en the great barrier reef. Dat is iets wat iedereen een keer gezien moet hebben. De stranden zijn prachtig en ongelooflijk wit. Als je erin loopt, lijkt en voelt het als poedersuiker en het water is zoooo blauw. Ik heb foto's gemaakt, maar je kunt het gewoon niet vastleggen. Ik plaats de meeste foto's op snapchat, dus als jullie willen kunnen jullie mij daarop toevoegen en dan krijg je elke dag mee :) gebruikersnaam is iyorb93
Ik heb ook gesnorkeld en allerlei vissen gezien in verschillende kleuren. Ook waren er schildpadden en dolfijnen! Die waren groter dan ik had verwacht.. het snorkelen was in het begin ook best intimiderend. Ze varen je gewoon naar open water en daar mag je je gang gaan ( je wordt wel goed in de gaten gehouden). Ik was zo bang dat ik een haai tegen zou komen of een jellyfish. Wij hadden stinger suits aan, dat zijn pakken die je beschermen tegen de stingers(kwallen die steken), maar vond het alsnog wel eng soms.
Het gaat lichamelijk nu ook eindelijk goed! Ik voel mij goed en steeds meer relaxed. In had in het begin dat ik zo overwhelmed was door alles, dat ik niet wist wat ik eigenlijk moest doen. Te druk in mijn hoofd dat ik niet kon genieten en ik vond de tijd zo langzaam gaan. Kwam waarschijnlijk ook wel doordat ik mij lichamelijk niet top voelde, maar nu heb ik al geen besef meer van de tijd xD ik wil van alles doen en geniet van de dagen.
Ik merk dat ik echt alles door elkaar schrijf haha maar ik heb ook teveel gedaan en te weinig op mijn blog geschreven. Ik pak zo de bus naar Agnes Water, dat is de volgende stop. Ik denk dat ik daar maar eens ga leren surfen ;p

Ps: Leah, je moeder heeft gelijk, dat helpt allemaal tegen uitdroging!! Haha bedank haar maar voor de tips, heb veel thee gedronken in deze warme dagen :)

1. Moessie:
    16 november 2016
    Wat geweldig om jullie verhalen te lezen. Ook wij zijn nog enthousiaster geworden over Australië.
    Haha en wij maar denken dat het jou niets deed. Alles wat je lief is achterlaten in Nederland. Maar niets is minder waar. Ook jij had het moeilijk bij het afscheid. Nou meid, dat is heel normaal hoor. Ook zijn wij erg blij dat jullie het samen zo leuk hebben.
    Wij wensen jullie een hele fijne verdere reis en dat wij kunnen blijven genieten van jullie belevenissen.
    Groetjes en een dikke kus van ons
    Vader en moeder van je reisgenootje
  2. Rula:
    8 december 2016
    wat fijn dat je het naar je zin hebt! plaats a.u.b. ook foto'ssss
    veel plezier verder en hou ons op de hoogte!
  3. Irma:
    15 januari 2017
    Hey Iyor,
    Wat leuk wat je allemaal al gedaan en gezien hebt. Sluit mij bij Rula aan, ik mis de foto's;-)
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Mis je bij de BD;p
    Groetjes, Irma